Taloustutkimuksen Verkon sisällöt -tutkimuksen mukaan yritysten verkkoviestintä on tylsää. Tylsää tai ei, ei tarvita kovin kattavia tutkimuksia, kun voi havaita nettisivujen sisältöjen olevan retuperällä. Sivuilla ei välttämättä ole yhtään järkevää, myyntiä edistävää, lausetta. Syy huonoon sisältöön ei ole pelkästään huolimattomuus. Hyvän sisällön tuottaminen on vaikeaa. Siihen tarvitaa aikaa ja vaivaa, usein jopa rahaa. On paljon […]
Avainsana: julkaisujärjestelmä
Nettisivustosi joko on tai ei ole hakukoneystävällinen. Jossain tapauksissa kysymys on asetuksista, mutta toisinaan syynä hakukonevihamielisyyteen on pysyvä ominaisuus. Jos hakukonevihamielisyys on sivustosi ominaisuus, kannattaa järjestelmä laittaa heti vaihtoon.
Teksti on netin peruskauraa. Ilman sitä kotisivujasi ei olisi olemassakaan. Toisin sanoen, ilman tekstiä sivusi eivät löytyisi hakukoneista lainkaan. Frank Communicationsin toimitusjohtaja Kaisa Hernberg kirjoitti pääsääntöisesti täyttä asiaa Markkinointi & Mainonta -sivuston vierasblogissaan otsikolla ”Älä mene teksti edellä nettiin”. Ainoastaan otsikko ja siihen suoraan liittyvät väitteet tekstin merkityksestä – tai merkityksettömyydestä – ovat täyttä kukkua.
Näin saat kotisivusi tuottamaan
Kotisivut ovat jääneet viime aikaisessa sosiaalisen median intoilussa melko vähäiselle huomiolle tai ne on lynkattu vanhanaikasena ja toimimattomana keksintönä. Totuus tietysti on se, että suurin osa olemassa olevista kotisivuista ovat toimimattomia. Kuitenkin suurimmalla osalla aikaansa seuraavistakin yrityksistä on olemassa kotisivut, joten joku paikka niilläkin näyttäisi olevan. Itse uskon, että ihmisillä, jotka eivät pidä kotisivuja tarpeellisina, […]