Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältöstrategia on sisältömarkkinoinnin sydän ja keuhkot

Sisällöntuotannon on oltava strategista, jotta sillä on liiketaloudellista merkitystä. Ilman strategiaa ja suunnitelmallisuutta sisällön vaikutukset ovat täysin sattuman varassa. Sehän ei sovi vakavasti otettavan markkinoinnin pirtaan. Myynnissä ja markkinoinnissa ei ole tapahtunut mitään uutta sitten Suuren kivisodan. Oleellista niissä on edelleen suunnitelmallisuus ja sinnikäs suunnitelman toteuttaminen. Sisältömarkkinointi ei poikkea tästä mitenkään.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Jos sisältö on ilmaista, mistä tulot?

Turun Sanomat kirjoitti lauantaina (11.4.2010) siitä, miten sanomalehdet pohtivat tekevänsä verkkosisällöstään maksullista – tai ainakin osasta siitä. Itse asiassa osa lehdistä on mennyt jo siihen suuntaan. Ilta-Sanomat on jo pitkään tarjonnut maksullista digilehteä. Toisin sanoen sanomalehdet pohdiskelevat  ansaintamalleja. Jos ja kun painetun lehden levikit laskevat*, mistä saadaan tulot toiminnan pyörittämiseen? Perinteisesti lehdet ovat tilaajamaksujen ohella […]