Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Millainen ansaintamalli toimii sosiaalisessa mediassa?

Eero Leppänen pohti blogissaan sosiaalisen median ansaintamallia. Eeron vastaus sopii kaikkeen ansaintaan ja liiketoimintaan: Jokaisen yrityksen pitäisi löytää oma liiketoiminta- ja ansaintamalli. Kannattaa pysyä kärryillä siitä, miten kilpailijat toimivat ja kääntää se päälaelleen. Täysin poikkeavalla toteutuksella voisi onnistua tekemään lyömättömän kilpailuedun tai ainakin hyvän etumatkan kilpailijoihin. Ja mikä parasta, uusi malli hyödyttää myös asiakasta.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Anssi Kela uudisti konserttikonseptin

Netti uudistaa ansaintalogiikoita. Uusia ansaintamalleja, mm. ilmaisuutta, voi hyödyntää muuallakin kuin internet-markkinoinnissa. Anssi Kelan keikalla maksetaan, jos jaksetaan. Keikalle pääsee ilmaiseksi ja sen jälkeen kerätään kolehti. Biisien valintaan yleisö on saanut itse vaikuttaa nettiäänestyksellä. Toukokuun Tavastian keikka oli menestys, ei ehkä taloudellinen, mutta tunnelma oli katossa. – Tunnelma oli tosiaan poikkeuksellinen, sen pystyi aistimaan heti […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Jos sisältö on ilmaista, mistä tulot?

Turun Sanomat kirjoitti lauantaina (11.4.2010) siitä, miten sanomalehdet pohtivat tekevänsä verkkosisällöstään maksullista – tai ainakin osasta siitä. Itse asiassa osa lehdistä on mennyt jo siihen suuntaan. Ilta-Sanomat on jo pitkään tarjonnut maksullista digilehteä. Toisin sanoen sanomalehdet pohdiskelevat  ansaintamalleja. Jos ja kun painetun lehden levikit laskevat*, mistä saadaan tulot toiminnan pyörittämiseen? Perinteisesti lehdet ovat tilaajamaksujen ohella […]