Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Mistä ilmaisia kuvia blogiin?

Kuvat ovat kiva lisä blogikirjoitukseen, mutta harvalla on sopivia omasta takaa. Netti on tietysti pullollaan kuvia, mutta saako niitä käyttää? Tottahan toki, jos käyttäjä on antanut luvan. Aleksis Salusjärvi kyseli Verkkokirjoittamista ei arvosteta -kirjoitukseni kommenteissa kuvien käytöstä blogissa. Kokosin ajatuksiani asiasta. Suurin osa bloggaajista ei käytä kuvia julkaisuissaan. Kuvat voivat kuitenkin tuoda lisäinformaatiota ja ainakin […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Anssi Kela uudisti konserttikonseptin

Netti uudistaa ansaintalogiikoita. Uusia ansaintamalleja, mm. ilmaisuutta, voi hyödyntää muuallakin kuin internet-markkinoinnissa. Anssi Kelan keikalla maksetaan, jos jaksetaan. Keikalle pääsee ilmaiseksi ja sen jälkeen kerätään kolehti. Biisien valintaan yleisö on saanut itse vaikuttaa nettiäänestyksellä. Toukokuun Tavastian keikka oli menestys, ei ehkä taloudellinen, mutta tunnelma oli katossa. – Tunnelma oli tosiaan poikkeuksellinen, sen pystyi aistimaan heti […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Jos sisältö on ilmaista, mistä tulot?

Turun Sanomat kirjoitti lauantaina (11.4.2010) siitä, miten sanomalehdet pohtivat tekevänsä verkkosisällöstään maksullista – tai ainakin osasta siitä. Itse asiassa osa lehdistä on mennyt jo siihen suuntaan. Ilta-Sanomat on jo pitkään tarjonnut maksullista digilehteä. Toisin sanoen sanomalehdet pohdiskelevat  ansaintamalleja. Jos ja kun painetun lehden levikit laskevat*, mistä saadaan tulot toiminnan pyörittämiseen? Perinteisesti lehdet ovat tilaajamaksujen ohella […]