Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Yritysblogi firman sivuille vai omalla verkkotunnuksella?

Jos olet päättänyt aloittaa sisältömarkkinoinnin verkossa ja päätynyt perustamaan blogin, joudut pohtimaan, missä blogin pitäisi sijaita. Vaihtoehtoja on useita: yrityksen sivujen yhteyteen, erillinen blogi firman aladomainiin, erillinen blogi omalla domainilla tai ilmainen blogialusta (esim. WordPress.com tai Blogger.com)

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Mistä ilmaisia kuvia blogiin?

Kuvat ovat kiva lisä blogikirjoitukseen, mutta harvalla on sopivia omasta takaa. Netti on tietysti pullollaan kuvia, mutta saako niitä käyttää? Tottahan toki, jos käyttäjä on antanut luvan. Aleksis Salusjärvi kyseli Verkkokirjoittamista ei arvosteta -kirjoitukseni kommenteissa kuvien käytöstä blogissa. Kokosin ajatuksiani asiasta. Suurin osa bloggaajista ei käytä kuvia julkaisuissaan. Kuvat voivat kuitenkin tuoda lisäinformaatiota ja ainakin […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Blogikirjoittajan muistilista: 8 askelta timangiin verkkotekstiin

Blogitekstin kirjoittaminen on prosessi siinä kuin mikä tahansa muukin kirjoitustyö. Prosessista voidaan laatia muisti- tai varmistuslistoja, joilla taataan kirjoitusten laatu artikkelista toiseen. Verkkokirjoittaminen eroaa muusta kirjoittamisesta siinä, että hyvä verkkoteksti on aina hakukoneoptimoitua. Kun opettelet perusprosessin ulkoa, sinun on helpompi päästää luovuutesi valloilleen.

Kategoriat
Bloggaaminen

Bloggaa kävijämäärät nousuun

Blogi on tehokas tapa kerätä kävijöitä nettisivuillesi. Jos blogi on ”kauppapaikkasi”, asiakkaat ovat jo perillä, mutta, jos on tarpeellista, voit ohjata heidät nettisivuillesi tai verkkokauppaasi. Hakukoneet, erityisesti Google, suosivat sivustoja, joilla on paljon sisältöä ja jotka päivittyvät säännöllisesti. Sehän on juuri blogin idea. Blogin vahvuus on siis näkyvyys hakukoneissa. Näkyvyys hakukoneissa puolestaan tuo sivustolle kävijöitä. […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Yrittäjä, kamppailetko huomiosta sosiaalisessa mediassa?

Mielenkiintoni heräsi, kun näin YLE Savon nettisivuille artikkelin ”Yritykset taistelevat huomiosta sosiaalisessa mediassa”. Onko markkinointi sosiaalisessa mediassa taistelua? Minusta kamppailu- ja taistelu-sanat sopivat erittäin huonosti sosiaaliseen mediaan. Onneksi Facebook- ja Twitter-käyttäytyminen todellisuudessa harvoin muistuttaa tappelua – onhan sitäkin tietysti nähty, esimerkkinä surullisen kuuluisa tapaus Nestle.