Kansanedustaja Päivi Räsänen sai mielipiteilleen sellaisen näkyvyyden, jollaisesta suurin osa sisältömarkkinoitsijoista voi vain haaveilla. Räsänen vieraili Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa, jonka aiheena oli homoseksuaalisuus. Televisio-ohjelma ja erityisesti Räsäsen kannanotot saivat aikaan suorastaan käsittämättömän laajan median huomion ja valtavan keskustelutulvan internetissä – blogeissa ja muussa sosiaalisessa mediassa. Miksi Räsäsen viesti meni perille? Sisältömarkkinoinnin kannalta tapauksessa on muutama merkittävä […]
Avainsana: blogi
Brändi, imago, maine – lisään vielä mielikuvan – kertovat siitä, mitä mitä me ajattelemme jostain yrityksestä, tuotteesta, instituutiosta tai henkilöstä. Sisältömarkkinointi on mielikuvan luontia tai brändin rakentamista siinä, missä informaation jakamistakin. Esimerkiksi bloggaamalla piirrämme kuvaa seuraajiemme mieliin.
Jalkapallon uskottavuus on koetuksella, jos Kansainvälinen jalkapalloliitto (FIFA) ei ota videokameroita ja -tuomareita käyttöön kansainvälisissä peleissä. Millään muulla elämän alueella ei taideta perinteeseen vedoten hidastaa ”uuden” tekniikan käyttöönottoa yhtä kiivaasti kuin jalkapallossa. Asia tuli taas ajankohtaiseksi Etelä-Afrikan MM-kisojen ensimmäisellä pudotuspelikierroksella (puolivälierissä), kun samana päivänä Englannin, Saksaa vastaan tehtyä, selvää ”2 – 2-maalia” ei hyväksytty ja […]
Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia. Julkaise usein Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston […]
Sisältömarkkinoinnin lähtökohtana on tulla huomatuksi jakamalla mielenkiintoista materiaalia internetissä. Sisällön on tarkoitus herättää kiinnostusta ja luottamusta yritystä kohtaan. Todelliset tulokset syntyvät siitä, kun materiaalisi on niin kiinnostavaa, että muut ryhtyvät sitä levittämään, jakamaan eteenpäin. Sisältö on ykkönen, mutta jakaminen nousee sen kanssa korkeimmalle korokkeelle. Onhan selvää, ettei sisällöllä, jota ei kukaan löydä, ole mitään arvoa. […]