Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Kilpailuetua vai perusasioita?

Suomi on internet-käytön kärkimaa, mutta suomalaiset pk-yritykset ovat pahasti jälkijunassa internetin hyödyntämisessä markkinoinnissa. TNS Gallup Digitalin tekemän tutkimuksen mukaan vain 4 prosenttia suomalaisista yrityksistä on hyödyntänyt sosiaalista mediaa markkinoinnissaan. Tilanne on kuin vanhassa vitsissä, mutta nurin kurin ruotsalaisten ja norjalaisten hyväksi. Muissa pohjoismaissa ollaan paljon aktiivisempia – ruotsalaisyrityksistä 25 prosenttia ja norjalaisista pk-yrityksistä jopa 30 […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Karkaako markkinointiviestisi käsistä?

Kun järjestät bileet ja ilmoitat siitä kavereillesi sosiaalisen median kautta, bileissäsi saattaa olla kymmenittäin ”kutsumattomia” vieraita. Iisalmen Sanomat kirjoittivat (netti)pääkirjoituksessaan 24.2.2010, kuinka jättibileet karkaavat helposti käsistä. Pienet hipat saattavat paisua ongelmallisiksi megabileiksi, kun sadat ihmiset saavat viestin kaupungin ykkösjuhlista. Bileiden järjestäjille tämä on siis todellinen ongelma, mutta markkinoinnin kannalta houkutteleva mahdollisuus. Voisiko palveluni ja tuotteeni […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Voiko sosiaalista mediaa hyödyntää jalat maassa?

Kysymys: Kannattaako sosiaalisen median suhteen laittaa jäitä hattuun? Vastaus: Jäähylle kannattaa mennä aina, kun tunteet alkavat kuumenemaan (paitsi aviollisista velvollisuuksista puhuttaessa). Kysymys: Kannattaako yrityksessä ottaa aikalisä sosiaalisen median hyödyntämisen suhteen? Vastaus: Onko se kuitenkaan tarpeellista? Käytät joka tapauksessa markkinointiin aika läjän rahaa, mikset käyttäisi siihen vähän myös aikaa. Tai jos asiakkaasi ovat sosiaalisessa mediassa, mikset […]