Kategoriat
Markkinointistrategia Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on kuollut

– eläköön sosiaalinen media Sosiaalinen media tarkoittaa kaikkia internetissä julkaistavia härpäkkeitä, joiden sisältöä voi avoimesti tai pienellä porukalla rukkailla mielensä mukaiseksi. Sosiaalinen media ei tarkoita mitään. Olen korviani myöten täynnä puhetta: sosiaalinen media on muutakin kuin Facebook. No, onhan se, mutta mitä? Siihen on niin monta erilaista vastausta kuin vastaajaakin.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kirjanpitäjän sisältömarkkinointia

Viranomaislomakkeissa on hankalia kysymyksiä, kun viskaali selvittää yrittäjän tuloja. Kirjanpitäjä keräisi kävijöitä ja sitouttaisi asiakkaitaan jakamalla kohdennettuja neuvoja lomakeviidakkoon eksyneelle. Täyttelin yrittäjälomaketta lastenpäivähoitomaksua varten. Minulle tuli tenkkapoo viimeistään siinä vaiheessa, kun kysyttiin viimeisintä vahvistettua tilinpäätöstä. Yritin selvittää asiaa Google-haulla turhaan. Turvauduin kirjanpitäjääni. Sainkin nopeasti vastauksen, ettei minulla ole vahvistettua tilinpäätöstä. Vahvistettu tilinpäätös koskee vain osakeyhtiöitä, […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Tavoitteellisella sisällöntuotannolla on pää ja häntä

Sisällöntuotanto on sisältömarkkinointia silloin, kun siinä on päätä ja häntää. Suunnitelmallisella julkaisutoiminnalla pää aukea ja hyödyllisestä sisällöstä asiakaskin saa hännästä kiinni. Sisältömarkkinoinnin on tarkoitus saada aikaan tulosta, kuten kaiken markkinoinnin. Sisällöntuottajana ja julkaisijana opastat ja ohjaat asiakkaita ostopäätöksenteossa:

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Nettisisällöt kuntoon kalenteri kädessä

Nettisivujen sisällöt ovat retuperällä. Jos perusesittelyihin on joskus satsattu, ainakin ajankohtaista-palstojen sisällöt ovat vanhentuneita. Tämä vaikeuttaa huomattavasti asiakkaan tiedonsaantia, mutta antaa myös huonon kuvan organisaatiostasi yleensä. Kun puhutaan tekstisisällöistä, asia olisi korjattavissa suhteellisen helposti. Ota sisällöntuotanto tosissasi ja merkitse se kalenteriisi muiden tärkeiden tehtävien joukkoon.