Kategoriat
Sosiaalinen media

”Vaillinaisilla lauseilla, lyhenteillä ja hymiöillä pärjää ehkä sosiaalisessa mediassa”

Lueskelin toukokuussa ilmestynyttä Kotiliesi-lehteä (3.5.2011). Myönnetään, että neljä kuukautta vanha aikakauslehti on kivikautinen, mutta onhan aikakauslehti jo ilmestyessään vähintään kuukauden vanha. Joka tapauksessa ällistyin Leeni Peltosen pääkirjoituksen tokaisua: Vaillinaisilla lauseilla, lyhenteillä ja hymiöillä pärjää ehkä sosiaalisessa mediassa, mutta koko elämää ei kuitenkaan eletä Facebookissa.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on kuollut

– eläköön sosiaalinen media Sosiaalinen media tarkoittaa kaikkia internetissä julkaistavia härpäkkeitä, joiden sisältöä voi avoimesti tai pienellä porukalla rukkailla mielensä mukaiseksi. Sosiaalinen media ei tarkoita mitään. Olen korviani myöten täynnä puhetta: sosiaalinen media on muutakin kuin Facebook. No, onhan se, mutta mitä? Siihen on niin monta erilaista vastausta kuin vastaajaakin.

Kategoriat
Bloggaaminen Sosiaalinen media

Apua, joku likaa mainettani blogissaan

Jos sinusta tai yrityksestäsi kirjoitataan netissä jotain ikävää, lakimiehistä on hyvin vähän apua. Arvostusta ei voi vaatia. Se täytyy ansaita. Kolhiintunutta mainetta voi siis korjata vain pyytämällä anteeksi, hyvittämällä ja osallistumalla rakentavasti keskusteluun. Silloin tällöin Suomessakin tulee esille tapauksia, joissa yritys kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi sosiaalisessa mediassa. Julkaisijan voi haastaa oikeuteen syystä tai toisesta, mutta […]

Kategoriat
Sosiaalinen media

Alaston mokailee sosiaalisessa netissä

YLE:n Ajankohtaisen kakkosen A2 Teema-illassa 29.3.2011 keskusteltiin netistä ja sosiaalisesta mediasta. Studiodepatti osoitti selkeästi, miksi sosiaalista mediaa on usein sanottu asenteeksi, eikä kanavaksi tai välineeksi. Sosiaalista nettiä käytetään tai pelätään. Sosiaalinen paine sen käyttämiseen on suuri, mutta nakuilun ja mokailun pelko ovat vielä suurempia.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Yksi sana löytyy hakukoneella paremmin kuin tuhat kuvaa

Kuvien hakukoneoptimointi on välttämätöntä, sillä hakukoneet eivät näe kuvia. Ne osaavat lukea vain tekstiä. On siis käytävä hommiin, jotta voisit saada kuvillesi näkyvyyttä. Kuvat ovat oleellista sisältöä netissä. Kuva voi kertoa yhdellä silmäyksellä sen, mitä ei selitetä tuhannella sanallakaan. Kun Google on sokea kuville, kuva tarvitsee kaverikseen ne tuhat sanaa.