Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sosiaalinen media

Some-konsultti ei luota sosiaaliseen mediaan

Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Internetin valloitus alkaa yritysblogista

Yritysblogi on yrityksen kotikenttä internetissä. Kaikki alkaa sieltä ja päätyy sinne. Toimivaa internetmarkkinointia ei ole ilman yritysblogia. Yritysblogia tarvitset, kun haluat markkinoida internetissä, tarkoituksesi on laajentaa läsnäoloasi sosiaaliseen mediaan, suunnittelet sähköpostimarkkinoinnin aloittamista, nettisivustosi tarvitsee hakukoneoptimointia, aloitat Facebook-mainonnan tai AdWords-markkinointisi ei ole tuonut tulosta. Näissä kaikissa on yhteistä se, että ilman blogia markkinointisi on pelkkää ilmaa. […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Tarjoukset eivät toimi Facebookissa

– Matkatoimiston myynti romahti, kun fanimäärä kasvoi Facebookissa. Näin kertoi tiistaina 3.4.2012 Savon Sanomien haastattelema myynnin johtamisen professori Petri Parvinen. Taloussanomat otsikoi aiheen melko raflaavasti: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”. Ymmärrän vetävän otsikon tärkeyden, mutta eikö nyt yleistetty vähän liikaa? Todellisuudessa kysymys on siitä, että sosiaalisessa mediassa saa mitä tilaa. Jos fanit ovat tykänneet erikoistarjousten ja etujen […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Miksei asiantuntija uskalla kirjoittaa blogia?

Bongasin Amppareiden tiedeaiheisesta syötteestä Petri Riikosen Tiede-lehteen kirjoittamaan artikkeliin, jossa käsiteltiin asiantuntijan osallistumista nettikeskusteluun. Ilokseni Petri yhdisti luontevasti bloggaamisen nettikeskusteluun ja sosiaaliseen mediaan. Useinhan unohdetaan, että juuri blogit ovat sosiaalisen median aatelia. Siihen ne ilonaiheet sitten loppuivatkin. Muuten kirjoitus oli aika synkkä kuvaus siitä, miten netissä jyllää pseudotiede ja käärmeöljykauppa. Näillä ajatuksilla ei ole mikään ihme, […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Markkinointiblogit Top 21 (3/2011)

Jälleen oli aika laittaa markkinointiblogit järjestykseen. Uudella listalla on muutama uusi blogi tai vanhan blogin uusi tuleminen. Top 21 -lista on osoittautunut hyväksi nimeksi markkinointiblogien listalle. Aktiivisia suomenkielisiä markkinointiblogeja on hankala löytää 21 enempää. Toki jokunen jää listan ulkopuolellekin, joten tsemppiä bloggaamiseen kaikille. Tilanne kärkikymmenikössä on todella tiukka, mutta kärjen ja peränpitäjien välillä on selkeä ero. […]