Ehdottaessani yrittäjille blogin perustamista ensimmäinen kysymys yleensä on, miten niitä aiheita riittää puoleksi vuodeksi, jos julkaisutahti on teksti viikossa? Yllätys on valtava, kun huomataan kuudessa kuukaudessa raapaitun vain pintaa. Eipä niitä aiheita itse tarvitsekaan keksiä. Ne tulevat asiakkailta. Kuuntele heitä ja kirjoita, kuvaa tai videoi aina jotain asiakkaita kiinnostavaa. 4 askelta lisämyyntiin netissä Blogin lisäksi […]
Avainsana: yritysblogi
Jos uskot – tai pelkäät – että blogia kirjoittajalla voi vaikuttaa, mikset käyttäsi sitä oman bisneksesi hyväksi? Tee sisältömarkkinointisuunnitelma.
Kirjoitin reilu viikko sitten journalismin ja sisältömarkkinoinnin moraalista. Journalismin ja sisältömarkkinoinnin eron pitäisi olla selkeä. Journalismissa sisällöstä vastaa toimitus, joka on ulkoisista tahoista riippumaton. Sisältömarkkinointi on yrityksen tuottamaa kaupallista sisältöä. Niitä ei kuitenkaan erota itse sisältö tai esitystapa. Moraalittoman journalismin, eli piilomainonnan, erottaa sisältömarkkinoinnista vain asiayhteys. Pentti-Oskari Kangas jatkaa Petri Hollménin* aloittamaa hyvää ja tuloksellista sisältömarkkinointia Perjantairesepti-blogissaan. […]
Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]
Yritysblogi on yrityksen kotikenttä internetissä. Kaikki alkaa sieltä ja päätyy sinne. Toimivaa internetmarkkinointia ei ole ilman yritysblogia. Yritysblogia tarvitset, kun haluat markkinoida internetissä, tarkoituksesi on laajentaa läsnäoloasi sosiaaliseen mediaan, suunnittelet sähköpostimarkkinoinnin aloittamista, nettisivustosi tarvitsee hakukoneoptimointia, aloitat Facebook-mainonnan tai AdWords-markkinointisi ei ole tuonut tulosta. Näissä kaikissa on yhteistä se, että ilman blogia markkinointisi on pelkkää ilmaa. […]