Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Vaarallisen oikeat strategiat

Katselin MTV3:n Suomessa on yritystä sarjaa Katsomosta. Sarja on ihan kiva, vaikken vielä kolmen jakson jälkeen löytänyt siitä kovin paljon sisältöä. Yksi asia pisti erityisesti silmääni: Mukana olevien yritysten liikeideat. Minusta niissä ei ole ideaa. Saattaa olla, että liikeideasta esitetään  vain osa – se itsesestään selvä osa. Vai onko sinun mielestäsi ”laadukkaiden ikkunoiden valmistus” liikeidea?

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Ruotsalaiskauppias pelkää sisältömarkkinointia

Kerroin edellisessä postauksessani ruotsalaisen sanomalehtitalo Stampenin dynaamisesta lehtimainonnasta, jossa mainostaja maksaa vain tuloksista. Ruokakauppaketju ICA:n keskustoimiston markkinoinnin Fredrik Holmvik kertoo, kuinka uuden hinnoittelumallin myötä uskallettaisiin kokeilla erilaista mainostamista. Minkä takia mainostamme samalla tavalla vuodesta toiseen? Kerromme, miten paljon olemme laskeneet makkaran hintaa, mutta emme ole yhtä hyviä kertomaan arvoistamme ja kauppiaiden osaamisesta, kertoi Holmvik Markkinointi & Mainonta […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Onko brändisi vihainen, äidillinen vai flirtti?

Suuri osa erityisesti pienyrittäjistä pitää itseään erityisenä ja kilpailijoista erottavana tekijänä. Miksi yritykset sitten muistuttavat niin paljon toisiaan, kun kahta samanlaista yrittäjää ei ole olemassa? Oletko miettinyt, millaista brändiä olet rakentamassa? Jos et, olisiko syytä pysähtyä pohtimaan. Voisit erottua brändilläsi kilpailijoista. Tapasin viime torstaina Retoriikan kesäkoulussa vihaisen talouspäällikön. Niin, eivätkö kaikki talouspäälliköt ole vihaisia tai […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältö vs. tarjous – millä houkuttelet asiakasta ostamaan?

Postiluukustani kolahti lähikaupan roskaposti, kuten taitaa tehdä joka viikko. Tarkoitan ihan oikeaa painovärille tuoksuvaa mainosta ja kolahtavaa peltiluukkua, enkä todellakaan muista, kuinka usein K-market minua markkinointiviestillään muistaa. Kuinka ollakaan, tällä viikolla selasin 4-sivuisen lehtisen. Yllätyksekseni se ei ollut täynnä tarjouksia, vaan siinä oli todellista sisältöä – juuri sellaista, jota sisältömarkkinoinnissa voisi kutsua hyödylliseksi ja merkittäväksi. […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Älä missaa Bisnestarkastajaa ja Leijonan luolaa

Televisiossa pyörii mielenkiintoiset sarjat, joista voi olla hyötyä yrittäjälle. Bisnestarkastaja ja Leijonan luola UK tarjoavat hyviä vinkkejä yrittämiseen ja markkinointiin. Uudempi tulokas, ja vain neliosainen, brittiläinen Bisnestarkastaja pyörii AVA:lla maanantai-illassa. Se on katsottavissa Katsomossa viikon ajan TV-esityksestä. Ensimmäinen osa poistui jo netistä, mutta kolme muuta kannattaa katsoa.