Nettisivujen sisällöt ovat retuperällä. Jos perusesittelyihin on joskus satsattu, ainakin ajankohtaista-palstojen sisällöt ovat vanhentuneita. Tämä vaikeuttaa huomattavasti asiakkaan tiedonsaantia, mutta antaa myös huonon kuvan organisaatiostasi yleensä. Kun puhutaan tekstisisällöistä, asia olisi korjattavissa suhteellisen helposti. Ota sisällöntuotanto tosissasi ja merkitse se kalenteriisi muiden tärkeiden tehtävien joukkoon.
Avainsana: sisällöntuotanto
Hakukoneoptimoinnilla parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneissa. Optimoinnista johtuen hakukoneiden tuloksia pidetään keinotekoisina. Tulosten kärjessä ovat ensin Googlelta ostetut mainokset, eli yleensä kolme ensimmäistä sponsoroitua linkkiä. Loput tulokset ovat niin sanottuja luonnollisia tuloksia. Google hallitsee melko suvereenisti hakukonemarkkinoita. Googlen osuus on tutkimuksesta riippuen ollut 70 – 90 prosenttia kaikista hauista. Suomessa prosenttiluku taitaa olla jopa yli 90. […]
Visuaalinen suunnittelu ja mainoslauseiden muotoilu on helppo havaita luovaksi työksi – työksi, jossa parhaiten pärjäävät luovat nerot. Sisällöntuottaja – henkilö, joka takapuoli ruvella näpyttelee artikkeleita, blogitekstejä, kausijulkaisuja ja konseptisuunnitelmia – ei ole luova. Hänen työnsä on pelkkää perspiraatiota. Katsoin TED.comista Kirjailija Elizabeth Gilbertin esityksen luovuuden hoitamisesta. Hänen kirjansa ”Eat, Pray, Love” – jota en ole […]
Kuvat ovat tärkeää sisältöä – valokuvat, piirrokset, maalaukset, kaaviot, yms. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta tahattomasti tai tarkoituksella voi valehdella enemmän kuin miljoona sanaa.
Kuvien vaikutus voi olla suuri ja yllättävä. Siksi niitä on syytä käyttää harkiten.
Sisältömarkkinointi on markkinointia, jonka tarkoitus on jakaa asianmukaista ja oleellista tietoa, jotta asiakkaasi olisi helpompi tehdä järkevä ostopäätös. Asiakkaasi kannalta tarpeellinen tieto on sinulla. Tehtäväsi on kertoa se. Edullinen ja helppokäyttöinen tekniikka mahdollistaa pientenkin toimijoiden sisällön julkaisemisen. Kun tarpeellinen tietoa on jatkuvasti saatavilla, ostaja osaa poimia tarvittaessa tuoreimmat marjat. Jos kuitenkin vielä epäröit, lue kuusi […]