Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältöstrategia on sisältömarkkinoinnin sydän ja keuhkot

Sisällöntuotannon on oltava strategista, jotta sillä on liiketaloudellista merkitystä. Ilman strategiaa ja suunnitelmallisuutta sisällön vaikutukset ovat täysin sattuman varassa. Sehän ei sovi vakavasti otettavan markkinoinnin pirtaan. Myynnissä ja markkinoinnissa ei ole tapahtunut mitään uutta sitten Suuren kivisodan. Oleellista niissä on edelleen suunnitelmallisuus ja sinnikäs suunnitelman toteuttaminen. Sisältömarkkinointi ei poikkea tästä mitenkään.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kirjanpitäjän sisältömarkkinointia

Viranomaislomakkeissa on hankalia kysymyksiä, kun viskaali selvittää yrittäjän tuloja. Kirjanpitäjä keräisi kävijöitä ja sitouttaisi asiakkaitaan jakamalla kohdennettuja neuvoja lomakeviidakkoon eksyneelle. Täyttelin yrittäjälomaketta lastenpäivähoitomaksua varten. Minulle tuli tenkkapoo viimeistään siinä vaiheessa, kun kysyttiin viimeisintä vahvistettua tilinpäätöstä. Yritin selvittää asiaa Google-haulla turhaan. Turvauduin kirjanpitäjääni. Sainkin nopeasti vastauksen, ettei minulla ole vahvistettua tilinpäätöstä. Vahvistettu tilinpäätös koskee vain osakeyhtiöitä, […]

Kategoriat
Bloggaaminen Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Onko yrityksen pakko julkaista blogia?

Onko kaikilla yrityksillä pakko olla blogi? Eikö blogin pitäminen, bloggaaminen, ole aikaavievää, vaikeaa ja kallista? No, eipä tietenkään ole pakko blogata. Ellet ole huomannut, suurimmalla osalla yrityksistä ei ole blogia. Blogin ylläpitäminen vaatii aikaa ja perehtymistä tai ulkoistettuna rahaa, mutta kallista se ei ole, jos vertaa esimerkiksi lehtimainontaan. Jos bloggaaminen tuntuu haastavalta, voisitko ajatella julkaisevasi […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Google: Laadukas sisältö lyö hakukoneoptimointipahikset 6-0

Google ilmoitti muuttavansa hakukoneen hakuperusteita (algoritmeja) siten, että laadukkaiden, yksilöllistä sisältöä tuottavien sivustojen sijoitukset nousevat. Googlen mukaan muutos ei ole kovin suuri, mutta tällä pyritään pudottamaan hakutulosten kärjestä sivustoja, jotka pyrkivät pärjäämään kopioidulla sisällöllä. Google-hakukone pyrkii hakukriteerien virittelyllä auttamaan hakijaa löytämään osuvampia ja laadukkaampi sivustoja. Se on luonnollisesti tervetullutta. Toisaalta se kertoo siitä, että sisältömarkkinoinnin […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Rakenna luottamusta sisällöllä

Luottamus pitää yhteiskuntaa pystyssä. Luottamus on perusvoima toimivissa ihmissuhteissa. Luottamus on oleellinen tekijä myös markkinoinnissa. Ilman luottamusta mikään ei oikeastaan toimi. Perusluottamus on olemassa jollain melko selittämättömällä tavalla. Luotamme periaatteessa kaikkiin niin kauan kuin meillä on syytä epäillä jotain muuta. Kun meille herää epäilyksiä, niistä onkin hankalampi päästä eroon. Luottamuksen uudelleen rakentaminen on usein mahdotonta […]