Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Tuotteistaminen ratkaisee nettisivujen sisältö- ja hakukoneoptimointiongelmat

Oletko joskus nähnyt yrityksen kotisivuja, joilla sisältönä on pelkkä lista palveluista tai tehtävistä, joita yritys tekee? Minä törmään sellaisiin päivittäin. Myönnän – olen jopa itse tehnyt sellaisia asiakkailleni. Mitä vikaa listassa sitten on?

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Rakenna luottamusta sisällöllä

Luottamus pitää yhteiskuntaa pystyssä. Luottamus on perusvoima toimivissa ihmissuhteissa. Luottamus on oleellinen tekijä myös markkinoinnissa. Ilman luottamusta mikään ei oikeastaan toimi. Perusluottamus on olemassa jollain melko selittämättömällä tavalla. Luotamme periaatteessa kaikkiin niin kauan kuin meillä on syytä epäillä jotain muuta. Kun meille herää epäilyksiä, niistä onkin hankalampi päästä eroon. Luottamuksen uudelleen rakentaminen on usein mahdotonta […]

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Onko hakusanamainonnasta mitään hyötyä?

Hakusanamainonta, esim. Google AdWords, on maksettua mainontaa, jolla saadaan kävijöitä nettisivuille. Mainokset näkyvät hakutulosten yläpuolellä ja niiden oikeassa reunassa. Mainoksia on myös erilaisilla nettisivuilla ja Gmail-sähköpostissa. Kysymykseeni, onko hakusanamainonnasta hyötyä, voisi vastata kysymyksellä: Onko kotisivujesi kävijöistä hyötyä? Tottakai, kävijäthän ovat potentiaalisia asiakkaita. Jos kotisivuillasi ei ole kävijöitä, tuskin saat sitä kautta yhtään yhteydenottoa ja ostavia […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Verkkokirjoittajan hakukoneoptimointi: Luettavaa ja rehevää tekstiä

Miten verkkoon pitäisi kirjoittaa, jotta hakukoneet löytäisivät tekstisi – olipa työn alla blogikirjoitus, uutinen tai lehdistötiedote? Verkkokirjoittamiseen pätee samat säännöt kuin mihin tahansa kirjoittamiseen. Tässä kuitenkin joitain vinkkejä verkkotekstin hakukoneoptimoimiseen. Google rakastaa sisältömarkkinointia -kirjoituksessa kehotin julkaisemaan usein ja paljon. Runsauden lisäksi verkkokirjoittamisessa on olemassa joitan seikkoja, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Otsikot, väliotsikot, linkit, ilmaisun runsaus […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Google rakastaa sisältömarkkinointia

Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia. Julkaise usein Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston […]