Markkinointisuunnitelmaa laatiessasi tarvitset tietoa kohderyhmästäsi. Tehokas keino tiedon hankkimiseksi on nettikysely. Haasteellisinta kyselyissä ei ole tekninen toteuttaminen, vaan kysymysten asetteleminen.
Joe Pulizzin* B.E.S.T.-malli on jäsennelty malli sisältömarkkinointisuunnitelman luomiseen – helppo tapa aloittaa uudelleenajatteluprosessi. Käytä sitä tiedon keräämiseen onnistuneen strategian ja toimintasuunnitelman tekemisessä. B.E.S.T. yksinkertaistaa monimutkaisen prosessin.
Markkinointistrategia on yhtä tärkeä kuin markkinointibudjetti. Useilta pieniltä yrityksiltä se puuttuu – ehkä isommiltakin. Kuitenkin ilman sitä yrityksesi on kuin kesä ilman fillaria. Jos markkinointisi ei tällä hetkellä toimi, sinulla on hyvä syy muuttaa sitä. Jos sinulla ei ole markkinointistrategiaa ollenkaan, olisi varmasti hyvä tehdä sellainen. Toimivaa ei tietenkään kannata korjata, mutta tulevaisuuteen on syytä […]
Miten verkkoon pitäisi kirjoittaa, jotta hakukoneet löytäisivät tekstisi – olipa työn alla blogikirjoitus, uutinen tai lehdistötiedote? Verkkokirjoittamiseen pätee samat säännöt kuin mihin tahansa kirjoittamiseen. Tässä kuitenkin joitain vinkkejä verkkotekstin hakukoneoptimoimiseen. Google rakastaa sisältömarkkinointia -kirjoituksessa kehotin julkaisemaan usein ja paljon. Runsauden lisäksi verkkokirjoittamisessa on olemassa joitan seikkoja, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Otsikot, väliotsikot, linkit, ilmaisun runsaus […]
Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia. Julkaise usein Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston […]