Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Twitter

Näin seuraat ostetun Facebook-ylläpidon onnistumista

– Onko tuohon saatavissa lisälaitteita? kysyy Facebook-fani. – Verkkokaupassamme myydään lisälaitetta. Värivaihtoehtoina ovat punainen, sininen ja vihreä, vastaa ”ulkoistettu” asiakaspalvelija, ja kivijalkamyymälämme sijaitsee keskustassa. – Mihin asti myymälä on auki, ehtiikö vielä tänään. – Myymälä on auki klo 18 asti tänään, arkisin klo 10 – 18 ja lauantaisin klo 10 – 14, vastaa ostopalveluylläpitäjä. Oli […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Ulkoistaminen ja sisäistäminen

Suuryrityksissä on harrastettu ulkoistamista haitaksi asti. Tehokkuuden ja säästöjen nimissä on saatettu siirtää arvokasta tietotaitoa yrityksen ulkopuolelle muistitikkukaupalla tavoitteita saavuttamatta. Saattaa olla, että pahin trendi on ohitettu, kun tehokkaimmaksi uudelleen järjestelyjen keppihevoseksi ymmärretty taloustaantuma alkaa helpottaa. Mikro- ja pk-yrityksissä ulkoistamiseen ei ole ollut tarvetta, kun sisällä ovat muutenkin olleetkin vain välttämättömät toiminnot. Oman osaamisalueen ulkopuolella […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Perustanko Facebook-sivun vai -ryhmän?

Kumpi pitäisi perustaa Facebook-sivu vai -ryhmä? Tätä asiaa kysytään ja pohditaan jatkuvasti. Siitä on kirjoitettu monia blogikirjoituksia. Uudelleen ja uudelleen akuutiksi kysymyksen tekee jatkuvat Facebook-päivitykset – mikään ei ole niin varmaa kuin muutokset Facebookissa (uusi globaali sananparsi). Facebook-sivu kannattaa perustaa aina, kun on tarkoitus palvella asiakkaita tai muita sidosryhmiä. Työntekijöille voi perustaa ryhmän, josta voi […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Jaa ja tule jaetuksi

Sisältömarkkinoinnin lähtökohtana on tulla huomatuksi jakamalla mielenkiintoista materiaalia internetissä. Sisällön on tarkoitus herättää kiinnostusta ja luottamusta yritystä kohtaan. Todelliset tulokset syntyvät siitä, kun materiaalisi on niin kiinnostavaa, että muut ryhtyvät sitä levittämään, jakamaan eteenpäin. Sisältö on ykkönen, mutta jakaminen nousee sen kanssa korkeimmalle korokkeelle. Onhan selvää, ettei sisällöllä, jota ei kukaan löydä, ole mitään arvoa. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Serendipiteettiä pintaan niin vanhakin näyttää uudelta

Verbaaliakrobatian vankkumattomana ihailijana en voinut olla kirjoittamatta niinkin vanhasta Aristoteleen kantapää -ohjelman jaksosta kuin 26.2.2010 esitetystä Urheiluselostuksen aikakaudet*. Alivaltiosihteerissä kielenkannuksensa hankkinut Pasi Heikura pakinoi jakson lopun Viikon sitaattivinkissä (aikajanan kohdasta 0.21.50 alkaen) serendipiteetistä. Heikura määrittelee serendipiteetin onnettomuudeksi, joka lopulta ilmenee onnenpotkuksi. Esimerkkeinä hän mainitsee Kolumbuksen, joka etsi Intiaa, mutta löysi Amerikan ja ”kukapa meistä ei […]