Olin sunnuntai-iltana (21.2.2010) seuraamassa Ilta Lauran kanssa -talk showta. Illan vieraana olivat muusikko Jippu ja terapeutti, kirjailija, nuorisotyöntekijä Päivi Niemi. Jippu kertoi hakeneensa hakukoneella omaa nimeään ja järkyttyneensä siitä, mitä hänestä oli kirjoitettu internetissä. – Taidan olla ärsyttävimpien naisartistien top 3 -listalla, Jippu arvioi, nauraen kommenttinsa päälle. Taiteilijat herättävät yleensä enemmän tunteita puolesta ja vastaan […]
Näin saat kotisivusi tuottamaan
Kotisivut ovat jääneet viime aikaisessa sosiaalisen median intoilussa melko vähäiselle huomiolle tai ne on lynkattu vanhanaikasena ja toimimattomana keksintönä. Totuus tietysti on se, että suurin osa olemassa olevista kotisivuista ovat toimimattomia. Kuitenkin suurimmalla osalla aikaansa seuraavistakin yrityksistä on olemassa kotisivut, joten joku paikka niilläkin näyttäisi olevan. Itse uskon, että ihmisillä, jotka eivät pidä kotisivuja tarpeellisina, […]
Seurasin maanantaina Social Media Tools YLE – viides tapaaminen -webinaaria Areenan lisäksi Qaikussa. En tohtinut juuri kommentoida keskustelua, kun olin esimmäistä kertaa #seminaarikannu-kanavalla, mutta keskustelu antoi selvästi lisäarvoa webinaarille – tuntui kuin olisin itsekin ollut läsnä. Mikroblogissa kirjoitetaan maksimissaan 140 merkin pituisia ”tekstareita”. @nimimerkki- ja #kanava-merkinnöillä viesteihin saadaan sisältöä, joka linkittää ne muuhun keskusteluun ja […]
Kysymys: Kannattaako sosiaalisen median suhteen laittaa jäitä hattuun? Vastaus: Jäähylle kannattaa mennä aina, kun tunteet alkavat kuumenemaan (paitsi aviollisista velvollisuuksista puhuttaessa). Kysymys: Kannattaako yrityksessä ottaa aikalisä sosiaalisen median hyödyntämisen suhteen? Vastaus: Onko se kuitenkaan tarpeellista? Käytät joka tapauksessa markkinointiin aika läjän rahaa, mikset käyttäisi siihen vähän myös aikaa. Tai jos asiakkaasi ovat sosiaalisessa mediassa, mikset […]
Digitaalinen jalanjälki: Avaa blogi
Viime aikoina suomalaistenkin käsitys blogista henkilökohtaisena verkkopäiväkirjana on alkanut muuttua. Yrityksissä on ryhdytty bloggaamaan. Blogi on mainio tapa viestittää yrityksestään, palveluistaan, tuotteistaan ja ammatillisesta osaamisestaan. Blogin julkaisukynnys on pienempi kuin perinteisen lehdistötiedotteen. Blogi on myös henkilökohtaisempi ja rennompi, siksi se on omiaan lisäämään luottamusta kirjoittajan ja lukijoiden välillä. Blogia yleensä kirjoitetaan omalla nimellä. Blogin perustaminen […]