Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Sosiaaliseen mediaan partakarva kerrallaan

Luin lapsilleni kirjaa Paavon parta*. Siinä kerrotaan miehestä, jota kutsutaan Iloiseksi Paavoksi. Paavolla oli parta – pitkä, harmaa, paksu, lämmin ja mukava. Parrasta oli paljon hyötyä, mutta hankalakin se oli. Lopulta Paavo halusi eroon siitä ja lähti parturiin. Parturin sakset eivät pystyneet partaan. Paavo meni räätälille, suutarille, teurastajalle ja puunhakkaajalle, mutta kukaan heistä ei pystynyt […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Digitaalinen jalanjälki: Ravintolasi arviointipalveluihin

Ravintoloille ja kahviloille on olemassa useita palveluita, joihin voi ilmoittaa ravitsemusliikkeensä asiakkaiden arvosteltavaksi. Tällaiset palvelut ovat mielestäni parasta, mitä sosiaalinen media tarjoaa. Palvelussahan tavoitellaan molemmin puolista hyötyä, sekä asiakkaan että ravintoloitsijan. Ravintoloitsijalta vaaditaan jonkin verran rohkeutta asettaa ruokansa ja palvelunsa vapaasti arvioitavaksi. Tosiasia kuitekin on, että ravintolasi on joka tapauksessa muiden arvioitavana ja tieto siitä […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältö on kingi

Verkkopalvelun tärkein osa on sisältö. Se osa, joka tarjoaa asiakkaalle lisäarvoa. Ilman kunnollista sisältöä tyylikkäinkin ulkoasu on kuin entisen miehen viinerleipä; tyhjän päällä kuoret. Toisaalta tyylikäs ja hyvin suunniteltu ulkoasukaan ei ole tarpeeton, mutta se ei ole itsetarkoitus. Sen tarkoitus on tukea sisältöä – tuoda se helposti saataville. Hyvä taitto ei juuri näy, mutta tekee […]

Pelkäätkö pudonneesi teknologiakelkasta?

Etkö ole vielä avannut itsellesi Facebook-profiilia? Nolottaako sinua myöntää se kavereillesi? Etkö tiedä, mikä on sosiaalinen media? Sosialistinen neuvostotasavalta vain sattuu olemaan tutumpi käsite? Vaikka olen internet-teknologian kanssa päivittäin tekemisissä, minullakin on pimeitä kohtia. Häpeillen myönnän, että minulla on niin vanha kännykkä, etten voi vastaanottaa minkäänlaisia multimediaviestejä, saati lähettää niitä. Katu-uskottavuuteni valuu viemäriverkostoon, kun vaimon […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Annatko mukavuudenhalusi voittaa?

Mukavuudenhalusta pidämme kiinni kiikkustuolistamme, emmekä nosta ahteriamme ennen ruoka-aikaa kuin aivan pakottavasta tarpeesta. Puolustelemme asemaamme sillä, ettemme halua luopua saavutetuista eduista. Ylläpidämme hyvinvointiamme. Tiedämme kuitenkin hyvin, etteivät etumme tule säilymään istumalla – elämä on liikettä – erityisesti yrityselämä. Pelkkä ylläpito ei siis riitä, tarvitaan aktiivista toimintaa. Olen tehnyt kotisivuja 1990-luvun puolesta välistä lähtien. Aluksi täysin […]