Kategoriat
Bloggaaminen

Blogia pitää kommentoida!

Blogissa ja muussa sosiaalisessa mediassa juuri kommentointi ja siitä seuraava keskustelu on jotain mullistavaa. Se ei ole uhka, vaan mahdollisuus. Anna asiakkaillesi mahdollisuus kertoa, jos olet heidän mielestään väärässä. Blogissasi ei siis ole koskaan väärää tietoa, koska virheet oikaistaan viimeistään kommenteissa. Silloin kaikki voittavat: sinä, asiakkaasi ja kaikki lukijasi. Blogi on nettisivu, jossa julkaistut artikkelit, […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Bloggaa kävijämäärät nousuun

Blogi on tehokas tapa kerätä kävijöitä nettisivuillesi. Jos blogi on ”kauppapaikkasi”, asiakkaat ovat jo perillä, mutta, jos on tarpeellista, voit ohjata heidät nettisivuillesi tai verkkokauppaasi. Hakukoneet, erityisesti Google, suosivat sivustoja, joilla on paljon sisältöä ja jotka päivittyvät säännöllisesti. Sehän on juuri blogin idea. Blogin vahvuus on siis näkyvyys hakukoneissa. Näkyvyys hakukoneissa puolestaan tuo sivustolle kävijöitä. […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Yrittäjä, kamppailetko huomiosta sosiaalisessa mediassa?

Mielenkiintoni heräsi, kun näin YLE Savon nettisivuille artikkelin ”Yritykset taistelevat huomiosta sosiaalisessa mediassa”. Onko markkinointi sosiaalisessa mediassa taistelua? Minusta kamppailu- ja taistelu-sanat sopivat erittäin huonosti sosiaaliseen mediaan. Onneksi Facebook- ja Twitter-käyttäytyminen todellisuudessa harvoin muistuttaa tappelua – onhan sitäkin tietysti nähty, esimerkkinä surullisen kuuluisa tapaus Nestle.

Kategoriat
Bloggaaminen Sosiaalinen media

Miten blogi lakkautetaan tyylikkäästi?

Rakkaat lukijani, rauhoittelen teitä heti alkusäikähdykseltänne selvittyänne: En ole lopettamassa blogiani. Kirjoitan siitä, miten blogi on syytä lopettaa, kun sen aika tulee – ja jokaiselle blogille se vääjäämättä tulee joskus. Kolme tapaa lopettaa blogin pitäminen 1. Lakkaa kirjoittamasta Blogin voi lopettaa siten, että lakkaa vain kirjoittamasta. Lukijat jäävät ihmettelemään, mihin se blogisti oikein joutui. Jos […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Blogi pelastaa kriisistä

Moni yritys on pohdiskellut pelon sekaisin ajatuksin sosiaaliseen mediaan siirtymistä. Maailmalla on paljon veret seisauttavia kokemuksia siitä, mitä huolimaton toiminta on saanut aikaiseksi ja millaiseen ennen kokemattomaan mittakaavaan yksittäinen kömmähdys on saattanut paisua. Suurimmat vahingot eivät ole kuitenkaan syntyneet siitä, että asiat leviävät netissä, vaan siitä, ettei yritys ota blogosfääriä tosissaan. Blogosfääristä kantautuu paljon esimerkkejä […]