Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Yrittäjä, kamppailetko huomiosta sosiaalisessa mediassa?

Mielenkiintoni heräsi, kun näin YLE Savon nettisivuille artikkelin ”Yritykset taistelevat huomiosta sosiaalisessa mediassa”. Onko markkinointi sosiaalisessa mediassa taistelua? Minusta kamppailu- ja taistelu-sanat sopivat erittäin huonosti sosiaaliseen mediaan. Onneksi Facebook- ja Twitter-käyttäytyminen todellisuudessa harvoin muistuttaa tappelua – onhan sitäkin tietysti nähty, esimerkkinä surullisen kuuluisa tapaus Nestle.

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi

Vauhdilla Facebookiin – pysähdy kuitenkin hetkeksi!

Yritykset, järjestöt ja harrastekerhot menevät vauhdilla Facebookiin. Facebookin käyttäjät lisääntyvät koko ajan. Monet käyttäjät ovat ehtineet tutustua Facebookin niin kauan, että uskaltautuvat viemään organisaationsakin sinne. Aktiivisuus ja kokeilunhalu ovat hyviä asioita, mutta kannattaa silti miettiä, mitä on tekemässä. Olen huomannut, että ihan viime aikoinakin organisaatiot ovat perustaneet itselleen profiileja, ryhmiä ja sivuja aika villisti. Kaikilla […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Facebookin kotimainen haastaja: Suomi24.fi

Suomi24.fi on pitkän linjan suomalainen sosiaalisen median palvelu. Ihan totta, kyllä sitä voi hyvällä syyllä sanoa sosiaalisen median palveluksi. Suomi24 on ollut olemassa niin kauan kuin minä muistan. Tunnen sen takavuosilta lähinnä ilmaisen sähköpostin ja keskustelupalstan tarjoajana. Allersin ostettua Eniron ulos palvelusta Suomi24-sivustoa uutisoitiin Suomen suurimpana sosiaalisen median palveluna. Kevään aikana olen tuskaillut seuraamieni RSS-syötteiden […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Aseta tavoitteet ja mittaa sisältömarkkinointiasi

Sisältömarkkinointia voi mitata. Kun asetat tavoitteen, mittaa myös sen toteutumista. Eivät ne isotkaan laivat tuurilla seilaa. Ota esiin viime vuoden tilinpäätöksesi ja erittele, kuinka paljon olet käyttänyt rahaa erilaisiin markkinointikampanjoihin. Arvioi, paljonko mikin yksittäinen investointi on tuottanut yrityksellesi. Jos et osaa sanoa, pohdi, voisiko asiaa mitata jotenkin jatkossa. Periaatteessa helpointa on tietysti kysy asiakkaalta, miten […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Kaventaako sosiaalinen media?

Onko internet ja sosiaalinen media uhka henkilökohtaisille tapaamisille ja kyläilylle? Tällaisia uhkakuvia on piirrelty internetin alusta asti – ehkä koko sähköisen viestinnän historian ajan. Keskustelupalstat ja chatit ovat herättäneet epäilyksiä siitä, että nuoriso syrjäytyisi ja jämähtäsi omiin virtuaalibunkkereihinsa. Nyt, kun keski-ikäisetkin ovat löytäneet sosiaalisen median (ainakin Facebookin), meidätkin kai pitää tilastoida riskiryhmään. Aihe nousi esille […]