Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]
Avainsana: markkinointi
Suurin osa kohtaamistani yrittäjistä ja markkinointivastaavista ymmärtää sisältömarkkinoinnin hyödyt. Oleelliseksi kysymykseksi nousee se, mistä löytää aika sisällöntuottamiselle? Viimeksi törmäsin tähän tiistaina, kun kävin tapaamassa tilitoimiston toimitusjohtajaa. Tilitoimiston nettisivut toteutetaan WordPressillä, jotta sivustolla olisi helpompi julkaista ajankohtaisia uutisia ja asiakkaita kiinnostavia artikkeleita. Mutta ei nyt, kun ei ehdi.
Mitä on blogimarkkinointi? Nyt menee sanat sekaisin sukkelammallakin terminologilla. Yritetäänpä selvittää. Vielä muutama vuosi sitten blogimarkkinoinnilla tarkoitettiin sitä, kun yritys lähetti tuotteitaan yritykseen kuulumattoman bloggaajan ”arvosteltavaksi”. Bloggaaja, kiitollisena lahjasta, kirjoitti tuotteesta postauksen ja tuote sai näkyvyyttä. Tästä ilmiöstä kirjoitti mm. Taloussanomat vuonna 2007 otsikolla Yritykset heräilevät blogimarkkinointiin. Vuonna 2010 Mari Koistinen kehotti yrityksiä suurempaan avoimuuteen blogimarkkinoinnissa, […]
Televisiossa pyörii mielenkiintoiset sarjat, joista voi olla hyötyä yrittäjälle. Bisnestarkastaja ja Leijonan luola UK tarjoavat hyviä vinkkejä yrittämiseen ja markkinointiin. Uudempi tulokas, ja vain neliosainen, brittiläinen Bisnestarkastaja pyörii AVA:lla maanantai-illassa. Se on katsottavissa Katsomossa viikon ajan TV-esityksestä. Ensimmäinen osa poistui jo netistä, mutta kolme muuta kannattaa katsoa.
Markkinoinnin ydin on siinä, että ymmärrät, mitä asiakkaasi ymmärtää. Jos asiakkaasi ei ymmärrä tuotteesi tai palvelusi hienouksia, todennäköisesti sinä et ymmärrä hänen ajatteluaa ja tarpeitaan. Saadaksesi tuotteesi kaupaksi ja palvelusi myydyksi sinun on tiedettävä, mitä asiakkaasi ajattelee. Kyllä, sinun on oltava ajatusten lukija. Ilman sitä taitoa et pysty myymään mitään. Ilman ajatusten lukua tuotteesi ja […]