Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Oletko sinä internetin Isojalka?

Pohjois-Amerikassa Kalliovuorten ja Suurten järvien alueelta uskotaan elävän  Isojalka (Bigfoot) -nimellä tunnettu olento. Eräs kuvausryhmä uskoi Bigfootin päässeen vahingossa heidän vuonna 2001 kuvaamalleen Great North -dokumenttifilmilleen. Kuten ehkä huomasit, tarkemman tarkistelun myötä isojalka osoittautukin mustiin pukeutuneeksi kuvausryhmän jäseneksi. Ihminenkin voi jättää isoja ”jalanjälkiä”. Viime aikaisissa ympäristökeskusteluissa on puhuttu hiilijalanjäljestä ja sosiaalisen median yhteydessä digitaalisesta jalanjäljestä. […]

Kategoriat
Facebook Sosiaalinen media

Digitaalinen jalanjälki: MI6:n johtaja käyttää Speedoja

Britannian tiedustelupalvelun johtajan Sir John Sawersin yksityistietoja on vuotanut julkisuuteen* Facebookin kautta. Vuodon aiheutti Sawersin vaimo, joka laittoin perheen lomakuvia ja muita tietoja profiiliinsa ilman yksityisyyssuojauksia. Viranomaiset ”poistivat” tiedot netistä ja ulkoministeri uskoi, ettei kukaan voisi hyötyä siitä tiedosta, että Sawers käyttää Speedo-merkkisiä uimahousuja. Todellisuudessa tietojen joukossa oli mm. pariskunnan ystävyyssuhteet diplomaattien kanssa, perheen aikuisten […]

Kategoriat
Nettisivut

Näin saat kotisivusi tuottamaan

Kotisivut ovat jääneet viime aikaisessa sosiaalisen median intoilussa melko vähäiselle huomiolle tai ne on lynkattu vanhanaikasena ja toimimattomana keksintönä. Totuus tietysti on se, että suurin osa olemassa olevista kotisivuista ovat toimimattomia. Kuitenkin suurimmalla osalla aikaansa seuraavistakin yrityksistä on olemassa kotisivut, joten joku paikka niilläkin näyttäisi olevan. Itse uskon, että ihmisillä, jotka eivät pidä kotisivuja tarpeellisina, […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Digitaalinen jalanjälki: Mikroblogit

Seurasin maanantaina Social Media Tools YLE – viides tapaaminen -webinaaria Areenan lisäksi Qaikussa. En tohtinut juuri kommentoida keskustelua, kun olin esimmäistä kertaa #seminaarikannu-kanavalla, mutta keskustelu antoi selvästi lisäarvoa webinaarille – tuntui kuin olisin itsekin ollut läsnä. Mikroblogissa kirjoitetaan maksimissaan 140 merkin pituisia ”tekstareita”. @nimimerkki- ja #kanava-merkinnöillä viesteihin saadaan sisältöä, joka linkittää ne muuhun keskusteluun ja […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Voiko sosiaalista mediaa hyödyntää jalat maassa?

Kysymys: Kannattaako sosiaalisen median suhteen laittaa jäitä hattuun? Vastaus: Jäähylle kannattaa mennä aina, kun tunteet alkavat kuumenemaan (paitsi aviollisista velvollisuuksista puhuttaessa). Kysymys: Kannattaako yrityksessä ottaa aikalisä sosiaalisen median hyödyntämisen suhteen? Vastaus: Onko se kuitenkaan tarpeellista? Käytät joka tapauksessa markkinointiin aika läjän rahaa, mikset käyttäisi siihen vähän myös aikaa. Tai jos asiakkaasi ovat sosiaalisessa mediassa, mikset […]