Aivan salakavalasti tuli vuosi täyteen yritystoimintaa. Pohdin tuossa, että unohtui juhlia mokomaa, mutta toisaalta 1. toukokuuta juhlittiin muuten aika kattavasti – eiköhän siinä voida ajatella juhlitun myös yritystäni – työn juhlastahan vapussa on kyse. Yksi vuosi on eteenpäin katsoen pitkä aika, mutta vilkuilu peruutuspeilistä tuntuu kuin muistelisi eilistä. Suuri kiitos kaikille asiakkaille. Asiakkuuden haluan nähdä […]
Avainsana: asiakas
Markkinointisuunnitelmaa laatiessasi tarvitset tietoa kohderyhmästäsi. Tehokas keino tiedon hankkimiseksi on nettikysely. Haasteellisinta kyselyissä ei ole tekninen toteuttaminen, vaan kysymysten asetteleminen.
Joe Pulizzin* B.E.S.T.-malli on jäsennelty malli sisältömarkkinointisuunnitelman luomiseen – helppo tapa aloittaa uudelleenajatteluprosessi. Käytä sitä tiedon keräämiseen onnistuneen strategian ja toimintasuunnitelman tekemisessä. B.E.S.T. yksinkertaistaa monimutkaisen prosessin.
Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia. Julkaise usein Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston […]
Suuryrityksissä on harrastettu ulkoistamista haitaksi asti. Tehokkuuden ja säästöjen nimissä on saatettu siirtää arvokasta tietotaitoa yrityksen ulkopuolelle muistitikkukaupalla tavoitteita saavuttamatta. Saattaa olla, että pahin trendi on ohitettu, kun tehokkaimmaksi uudelleen järjestelyjen keppihevoseksi ymmärretty taloustaantuma alkaa helpottaa. Mikro- ja pk-yrityksissä ulkoistamiseen ei ole ollut tarvetta, kun sisällä ovat muutenkin olleetkin vain välttämättömät toiminnot. Oman osaamisalueen ulkopuolella […]