Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Perustanko Facebook-sivun vai -ryhmän?

Kumpi pitäisi perustaa Facebook-sivu vai -ryhmä? Tätä asiaa kysytään ja pohditaan jatkuvasti. Siitä on kirjoitettu monia blogikirjoituksia. Uudelleen ja uudelleen akuutiksi kysymyksen tekee jatkuvat Facebook-päivitykset – mikään ei ole niin varmaa kuin muutokset Facebookissa (uusi globaali sananparsi). Facebook-sivu kannattaa perustaa aina, kun on tarkoitus palvella asiakkaita tai muita sidosryhmiä. Työntekijöille voi perustaa ryhmän, josta voi […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Jos sisältö on ilmaista, mistä tulot?

Turun Sanomat kirjoitti lauantaina (11.4.2010) siitä, miten sanomalehdet pohtivat tekevänsä verkkosisällöstään maksullista – tai ainakin osasta siitä. Itse asiassa osa lehdistä on mennyt jo siihen suuntaan. Ilta-Sanomat on jo pitkään tarjonnut maksullista digilehteä. Toisin sanoen sanomalehdet pohdiskelevat  ansaintamalleja. Jos ja kun painetun lehden levikit laskevat*, mistä saadaan tulot toiminnan pyörittämiseen? Perinteisesti lehdet ovat tilaajamaksujen ohella […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Fiksusti Facebookissa

Facebook-markkinointi on hyvä ja tehokas markkinointitapa. Se ei mielestäni silti sovi kaikille. Vai miltä kuulostaisi lause: Liity hautaustoimisto Kalmaharjun faniksi*. Yrityksiä on jonkin verran peloteltu sillä, ettei sosiaaliseen mediaan ja erityisesti Facebookiin kannata rynnätä suinpäin. Toki jonkilainen suunnitelma on syytä tehdä siitä, miten Facebookia aikoo hyödyntää, mutta varsinkaan pk-yrityksissä asiasta ei kannata tehdä liian hankalaa. […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Blogi pelastaa kriisistä

Moni yritys on pohdiskellut pelon sekaisin ajatuksin sosiaaliseen mediaan siirtymistä. Maailmalla on paljon veret seisauttavia kokemuksia siitä, mitä huolimaton toiminta on saanut aikaiseksi ja millaiseen ennen kokemattomaan mittakaavaan yksittäinen kömmähdys on saattanut paisua. Suurimmat vahingot eivät ole kuitenkaan syntyneet siitä, että asiat leviävät netissä, vaan siitä, ettei yritys ota blogosfääriä tosissaan. Blogosfääristä kantautuu paljon esimerkkejä […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Digitaalinen jalanjälki: Hälytys

Olin sunnuntai-iltana (21.2.2010) seuraamassa Ilta Lauran kanssa -talk showta. Illan vieraana olivat muusikko Jippu ja terapeutti, kirjailija, nuorisotyöntekijä Päivi Niemi. Jippu kertoi hakeneensa hakukoneella omaa nimeään ja järkyttyneensä siitä, mitä hänestä oli kirjoitettu internetissä. – Taidan olla ärsyttävimpien naisartistien top 3 -listalla, Jippu arvioi, nauraen kommenttinsa päälle. Taiteilijat herättävät yleensä enemmän tunteita puolesta ja vastaan […]