Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi

Varoitus! Facebook tekee infantiiliksi

Ruben Stiller ja Mikael Jungner juttelivat kahden kesken. Ruben väitti, että ”se on aivan infatiili, lapsellinen maailma se koko Facebookin maailma”. Ja Mikael tunnusti: ”Pitää ehdottomasti paikkansa, mä olen itsekin huomanut naputtelevani ties mitä pelejä”. Varmasti monille muillekin, kuten Jungnerille, on käynyt juuri näin. Facebookissa ensin innostutaan peleistä, virtuaalilahjoista ja -tervehdyksistä sekä ”mikä olisit, jos […]

Kategoriat
Facebook

Hyppönen pysäytti Facebook-madon puhelimella

F-Securen Mikko Hyppönen soitti Facebook-madon tehneelle miehellä, joka poisti madon puhelun jälkeen. Suomalaisen tietoturvayhtiön tutkimuspäällikkö selvitti, kuka madon tekijä oli ja soitti tshekkiläiselle miehelle. Mato oli tehty kokeilumielessä, eikä se urkkinut käyttäjien tietoja, YLE uutisoi nettisivuillaan. Tarinan opetus on minusta se, että nettikriminaalitkin ovat ihmisiä, joihin joskus tehoaa puhe. Hyppösen ja matomiehen keskustelun voi lukea […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Perustanko Facebook-sivun vai -ryhmän?

Kumpi pitäisi perustaa Facebook-sivu vai -ryhmä? Tätä asiaa kysytään ja pohditaan jatkuvasti. Siitä on kirjoitettu monia blogikirjoituksia. Uudelleen ja uudelleen akuutiksi kysymyksen tekee jatkuvat Facebook-päivitykset – mikään ei ole niin varmaa kuin muutokset Facebookissa (uusi globaali sananparsi). Facebook-sivu kannattaa perustaa aina, kun on tarkoitus palvella asiakkaita tai muita sidosryhmiä. Työntekijöille voi perustaa ryhmän, josta voi […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Jaa ja tule jaetuksi

Sisältömarkkinoinnin lähtökohtana on tulla huomatuksi jakamalla mielenkiintoista materiaalia internetissä. Sisällön on tarkoitus herättää kiinnostusta ja luottamusta yritystä kohtaan. Todelliset tulokset syntyvät siitä, kun materiaalisi on niin kiinnostavaa, että muut ryhtyvät sitä levittämään, jakamaan eteenpäin. Sisältö on ykkönen, mutta jakaminen nousee sen kanssa korkeimmalle korokkeelle. Onhan selvää, ettei sisällöllä, jota ei kukaan löydä, ole mitään arvoa. […]

Kategoriat
Nettisivut

Takkuaako kotisivujesi ylläpito?

Web-sivujen tekeminen ei yleensä muodostu ongelmaksi, vaan niiden ylläpito. Vaikka 77 prosenttia yrityksistä uskoo verkkosivuston lisäävän myyntiä, noin 40 prosenttia päivittää kotisivujaan vain muutamia kertoja vuodessa, kertoo viestintätoimisto Sopranon tekemä tutkimus. Kun internet on entistä dynaamisempi ja hektisempi, yritys, jonka kotisivujen tiedot on viimeksi päivitetty muutama kuukausi sitten, vaikuttaa todella pysähtyneeltä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita […]