Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Miksi nettiin pitää mennä teksti edellä

Teksti on netin peruskauraa. Ilman sitä kotisivujasi ei olisi olemassakaan. Toisin sanoen, ilman tekstiä sivusi eivät löytyisi hakukoneista lainkaan. Frank Communicationsin toimitusjohtaja Kaisa Hernberg kirjoitti pääsääntöisesti täyttä asiaa Markkinointi & Mainonta -sivuston vierasblogissaan otsikolla ”Älä mene teksti edellä nettiin”. Ainoastaan otsikko ja siihen suoraan liittyvät väitteet tekstin merkityksestä – tai merkityksettömyydestä – ovat täyttä kukkua.

Kategoriat
Markkinointistrategia

Älä hinnoittele pärstän mukaan

Hinnoittelu on markkinointia. Hinnalla viestit tuotteestasi ja yrityksestäsi. Hinnalla myös segmentoit, eli rajaat kohderyhmäsi. Kirjoittelin aiemmin toimialakohtaisten ongelmien hyödyntämisestä markkinoinnissa. Hinnoittelu mainitaan Talouselämässä (13.2.2011) yhdeksi huonekalualan mätäpaiseista, jonka voisi kääntää itselleen voitoksi. Se voisi olla hyvä työ koko toimialalle. Sama ongelma vaivaa muitakin aloja.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Tavoitteellisella sisällöntuotannolla on pää ja häntä

Sisällöntuotanto on sisältömarkkinointia silloin, kun siinä on päätä ja häntää. Suunnitelmallisella julkaisutoiminnalla pää aukea ja hyödyllisestä sisällöstä asiakaskin saa hännästä kiinni. Sisältömarkkinoinnin on tarkoitus saada aikaan tulosta, kuten kaiken markkinoinnin. Sisällöntuottajana ja julkaisijana opastat ja ohjaat asiakkaita ostopäätöksenteossa:

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Segmentoi ja löydä markkinarakosi

Segmentointi, eli kohdentaminen, on välttämätöntä, jotta markkinointisi voisi onnistua. Ilman kohderyhmän määrittelyä on mahdoton laatia markkinointiviestiä, joka todella uppoaa yleisöön. Itse asiassa segmentointi on koko liiketoiminnan ydin. Segmentoinnin suurin ongelma on luopumisen tuska. Todellisuudessa se on kuitenkin mahdollisuus. Kun valitset jonkun kohderyhmän, koko liiketoimintasi lähtee kyseisen segmentin palvelimisesta. Nyt tiedät kenelle myyt.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Kuinka käyttää verkkomarkkinointia maailmanlaajuiseen myyntiin

Johdetaan yritystä sitten kodin autotallista maaseudulla tai La Défense-tornien joukossa olevasta toimistosta, on internetmarkkinoinnista viime vuosien aikana tullut olennainen väline. Netin ansiosta yritykset saavuttavat asiakkaita kaikkialla maailmassa ja erittäin kohtuullisin kustannuksin verrattuna internetin ulkopuolella tapahtuvaan, erilaisille markkinoille pääsyyn. Pelkästään tästä syystä suurimmat tuotemerkit – Pepsistä Hermès:en ja American Apparelista Promodiin – ovat lisänneet verkkonäkyvyyttään huomattavasti, vastaten näin internetin käyttäjien määrän […]